Efektywne zarządzanie czasem Od właściwego zaplanowania czasu pracy i odpoczynku zależy efektywność działań zarówno na polu zawodowym jak i prywatnym. Umiejętność wyboru 20% najważniejszych działań dających wg zasady Pareto 80 % wyników z zastosowaniem metody skutecznego osiągania celów Davida Allena pozwala lepiej i efektywniej funkcjonować w świecie, który pochłania nasz wolny czas. Dzięki dobremu zarządzaniu czasem nie tylko będziemy skuteczniej pracować (podejmując trafne decyzje), ale i lepiej odpoczywać.
- Czas jako element obszaru ekonomicznego:
- natura czasu;
- analiza wykorzystywanego czasu;
- przyczyny i obszary związane ze stratą czasu;
- korzyści płynące z efektywnego zarządzania czasem;
- wstępna diagnoza problemów związanych z zarządzaniem czasem.
- Ergonomia środowiska pracy jako czynnik wpływający na organizację czasu:
- zarządzanie czasem a organizacja przestrzeni.
- Ustalanie celów działań - istota hierarchii celów w zarządzaniu czasem:
- definiowanie celów (zawodowych i osobistych);
- priorytety (analiza SMART - ocena skali ryzyka);
- konflikt celów i motywacja.
- Efektywne zarządzanie czasem:
- planowanie dnia i tygodnia;
- wykonywanie diagramu organizacyjnego według priorytetów;
- zalety planowania działań.
- Rola trafnych decyzji:
- znaczenie priorytetów;
- delegowanie zadań;
- zasada ABC;
- wprowadzanie dyscypliny w obszarze prywatnym i zawodowym.
- Rola organizacji czasu w budowaniu współpracy i relacji z ludźmi:
- zachowania asertywne jako sposób racjonalnego gospodarowania czasem - generowanie oszczędności czasu;
- znaczenie przejrzystej i rzeczowej komunikacji interpersonalnej
- planowanie i przeprowadzanie udanych spotkań, czyli osiąganie celu z maksymalnym wykorzystaniem czasu (bez strat).
- Najczęstsze błędy, które popełniamy planując czas:
- tendencje do perfekcjonizmu;
- odkładanie na później - odwlekanie;
- tendencje do pracoholizmu ;
- zachowanie osób z obszaru osobowości typu A.
- Sposoby radzenia sobie z pułapkami czasowymi:
- manipulacja mediów;
- perspektywa czasowa;
- metoda KAIZEN w zarządzaniu czasem;
- wykorzystanie zasady PARETO (80/20);
- NLP jako sposób wypracowania postawy wobec czasu.
- Sposoby radzenia sobie ze stresem a efektywność zarządzania czasem:
- ćwiczenia relaksacyjno oddechowe;
- kontrola stresu przewlekłego;
- kontrolowanie tremy podczas ekspozycji społecznej - jako sposób na efektywną realizację ustalonych priorytetów, celów.
- Efektywny odpoczynek - zasady organizacji czasu wolnego - odzyskiwanie kontroli nad czasem.
Metody pracy:
W czasie szkolenia wykorzystywane są różnorodne formy pracy z grupą: takie jak dyskusja moderowana, ekspozycja społeczna - zadania indywidualne, odgrywanie scenek, symulacje i gry, ćwiczenia relaksacyjne, wizualizacja.
Grupą docelową jest kadra kierownicza, menadżerowie, pracownicy działów personalnych, właściciele firm.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje:
- certyfikat ukończenia warsztatów;
- materiały szkoleniowe;
- możliwość konsultacji mailowych przez miesiąc po szkoleniu.
Koszt uczestnictwa:
cena/osobę – netto/butto zwolnione z VAT
Ilość godzin szkolenia
|
Zajęcia indywidualne
|
Zajęcia grupowe
|
8
|
1200
|
800
|
16
|
2400
|
1700
|
24
|
3600
|
2500
|
Rejestracja online |
Trening umiejętności komunikacyjnych
Trening umiejętności menadżerskich
Trening umiejętności interpersonalnych
Szkolenia trenerskie
|