Strona główna CENTRUM DEMOSTENES "

Efektywne zarządzanie czasem

Od właściwego zaplanowania czasu pracy i odpoczynku zależy efektywność działań zarówno na polu zawodowym jak i prywatnym. Umiejętność wyboru 20% najważniejszych działań dających wg zasady Pareto 80 % wyników z zastosowaniem metody skutecznego osiągania celów Davida Allena pozwala lepiej i efektywniej funkcjonować w świecie, który pochłania nasz wolny czas. Dzięki dobremu zarządzaniu czasem nie tylko będziemy skuteczniej pracować (podejmując trafne decyzje), ale i lepiej odpoczywać.

  1. Czas jako element obszaru ekonomicznego:
    • natura czasu;
    • analiza wykorzystywanego czasu;
    • przyczyny i obszary związane ze stratą czasu;
    • korzyści płynące z efektywnego zarządzania czasem;
    • wstępna diagnoza problemów związanych z zarządzaniem czasem.
  2. Ergonomia środowiska pracy jako czynnik wpływający na organizację czasu:
    • zarządzanie czasem a organizacja przestrzeni.
  3. Ustalanie celów działań - istota hierarchii celów w zarządzaniu czasem:
    • definiowanie celów (zawodowych i osobistych);
    • priorytety (analiza SMART - ocena skali ryzyka);
    • konflikt celów i motywacja.
  4. Efektywne zarządzanie czasem:
    • planowanie dnia i tygodnia;
    • wykonywanie diagramu organizacyjnego według priorytetów;
    • zalety planowania działań.
  5. Rola trafnych decyzji:
    • znaczenie priorytetów;
    • delegowanie zadań;
    • zasada ABC;
    • wprowadzanie dyscypliny w obszarze prywatnym i zawodowym.
  6. Rola organizacji czasu w budowaniu współpracy i relacji z ludźmi:
    • zachowania asertywne jako sposób racjonalnego gospodarowania czasem - generowanie oszczędności czasu;
    • znaczenie przejrzystej i rzeczowej komunikacji interpersonalnej
    • planowanie i przeprowadzanie udanych spotkań, czyli osiąganie celu z maksymalnym wykorzystaniem czasu (bez strat).
  7. Najczęstsze błędy, które popełniamy planując czas:
    • tendencje do perfekcjonizmu;
    • odkładanie na później - odwlekanie;
    • tendencje do pracoholizmu ;
    • zachowanie osób z obszaru osobowości typu A.
  8. Sposoby radzenia sobie z pułapkami czasowymi:
    • manipulacja mediów;
    • perspektywa czasowa;
    • metoda KAIZEN w zarządzaniu czasem;
    • wykorzystanie zasady PARETO (80/20);
    • NLP jako sposób wypracowania postawy wobec czasu.
  9. Sposoby radzenia sobie ze stresem a efektywność zarządzania czasem:
    • ćwiczenia relaksacyjno oddechowe;
    • kontrola stresu przewlekłego;
    • kontrolowanie tremy podczas ekspozycji społecznej - jako sposób na efektywną realizację ustalonych priorytetów, celów.
  10. Efektywny odpoczynek - zasady organizacji czasu wolnego - odzyskiwanie kontroli nad czasem.

Metody pracy:

W czasie szkolenia wykorzystywane są różnorodne formy pracy z grupą: takie jak dyskusja moderowana, ekspozycja społeczna - zadania indywidualne, odgrywanie scenek, symulacje i gry, ćwiczenia relaksacyjne, wizualizacja.

Grupą docelową jest kadra kierownicza, menadżerowie, pracownicy działów personalnych, właściciele firm.

Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje:

  • certyfikat ukończenia warsztatów;
  • materiały szkoleniowe;
  • możliwość konsultacji mailowych przez miesiąc po szkoleniu.

Koszt uczestnictwa:

cena/osobę – netto/butto zwolnione z VAT

Ilość godzin szkolenia

Zajęcia indywidualne

 

Zajęcia grupowe

8

1200

800

16

2400

1700

24

3600

2500

   Rejestracja online

Trening umiejętności komunikacyjnych
Trening umiejętności menadżerskich
Trening umiejętności interpersonalnych
Szkolenia trenerskie


 

Created by RTNET